דיני חברות

הקמת חברה - יתרונות וחסרונות

כל הקמה של חברה, שותפות או עסק מלווה בפרוצדורות – החל מרישיון עסק וכלה בעבודה מול ספקים, רשויות, לקוחות וכיוצ"ב.

 

משרד ברק ושות' עורכי דין מלווה את לקוחותיו לאורך הליך הקמת החברה, השותפות או העסק על כל רבדיהם. אנו מתחייבים לבצע את המוטל עלינו באופן יעיל, פרקטי, אמין ומהיר ככל האפשר.

המסמכים הנדרשים לצורך רישום חברה ברשם החברות הינם:

  1. טופס הגשת מסמכים לרישום חברה;
  2. בקשה לרישום חברה;
  3. תקנון;
  4. הצהרת הדירקטור/ים הראשונים;
  5. הצהרת בעל/י המניות;
  6. אגרת רישום חברה.

משרד ברק ושות' עורכי דין מתחייב להציג בפני לקוחותיו את התמונה המשפטית המלאה בטרם הקמת החברה תוך עמידה על היתרונות והחסרונות בצורת התאגדות זו. כך לדוג', יתרון ברור הוא, כי מרגע ההתאגדות כחברה קיימת הפרדה בין החברה לבין בעלי המניות שלה. משמע, אין לייחס את חובות החברה לבעלי המניות העומדים מאחוריה. כמו כן, התאגדות כחברה מאפשרת לעיתים יתרונות מיסוי. מאידך, חשוב לדעת כי התאגדות כחברה רשומה דורשת תשלום אגרה שנתית לרשם החברות וכן, פירוק החברה בעת הצורך עלול אף הוא להשית עלויות נוספות על החברה.

לצורך הקמת שותפות אצל רשם השותפויות נדרשת הודעה חתומה בידי כל השותפים הכוללת:

  1. שם השותפות;
  2. מהות העסק;
  3. מקום העסק;
  4. מען רשום בישראל;
  5. שם מלא, כתובת והגדרתו של כל שותף בשותפות;
  6. שמות השותפים המורשים לנהל את השותפות ולחתום בשמה;
  7. תקופת קיום השותפות (אם נקבעה לה תקופה).

חשוב לדעת! באם מדובר בשותפות מוגבלת (שותפות בין שותפים המתחייבים להשקיע בשותפות עד סכום אשר הוגדר מראש), ישנן מגבלות נוספות ולצורך כך מומלץ להיוועץ בעורך-דין.

משרד ברק ושות' עורכי דין עומד לרשותך בכל עת בכל הנוגע להקמת חברה, שותפות או עסק.

משרד ברק ושות' עורכי דין מעניק ליווי ביחס לכל ההיבטים, הנוגעים לפעילותם העסקית, החל משלב התכנון וההקמה, דרך הכנת מכלול ההתקשרויות החוזיות והעסקיות לפעילות העסקית וכלה במתן פתרונות יעילים לסוגיות נקודתיות העולות כחלק מפעילות הקיימת.